درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 140
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 140
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 61060
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان

رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود، به مناسبت سالروز اجرای هدفمندی یارانه‌ها، به نکته‌ای اشاره کرد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرد و کمتر به چالش کشیده شد! وی در آن مصاحبه، با رد تأثیر یارانه نقدی بر افزایش نقدینگی، اعلام کرد که پایه پولی کشور تغییری نداشته است؛ اما در پس استدلال احمدی‌نژاد، نکاتی نهفته که توجه به آنها بسیاری از مسائل را روشن می‌سازد.

رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود، به مناسبت سالروز اجرای هدفمندی یارانه‌ها، به نکته‌ای اشاره کرد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرد و کمتر به چالش کشیده شد! وی در آن مصاحبه، با رد تأثیر یارانه نقدی بر افزایش نقدینگی، اعلام کرد که پایه پولی کشور تغییری نداشته است؛ اما در پس استدلال احمدی‌نژاد، نکاتی نهفته که توجه به آنها بسیاری از مسائل را روشن می‌سازد.به گزارش «تابناک»، رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد، با کسانی که ادعا می‌کنند، یارانه نقدی در بروز تورم و افزایش نقدینگی کشور دخیل بوده، مخالف است.
بنا بر استدلال وی، پایه پولی کشور تغییری نداشته است. وی همچنین با اشاره به روند کاهشی نقدینگی در کشور و نیز اعلام آمار گفت که تأثیر هدفمندسازی یارانه‌ها بر تورم ناچیز بوده است.

بنا بر این گزارش، استدلال رئیس جمهور درباره تغییر نیافتن پایه پولی کشور مبتنی بر آماری است که ارگان‌های دولتی ارائه می‌کنند. متأسفانه چندی است که بانک مرکزی از اعلام متغیر‌های پولی کشور به شکل عمومی خودداری کرده و در نتیجه، جز آمار اعلامی مسئولان نمی‌توان به آمار دقیقی در این زمینه دسترسی داشت؛ بنابراین، باید برای رد استدلال رئیس جمهور به ماهیت کلام و منطق وی رجوع کرد.


آیا استدلال رئیس جمهور درست است؟

با در نظر گرفتن آماری که محمود احمدی‌نژاد و مسئولان دولتی از رشد نقدینگی در کشور ارائه می‌کنند و با مبنا قرار دادن آنها، هنوز می‌توان به استدلال رئیس جمهور ایراد وارد کرد زیرا: .....

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید....



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب